Mendidik Anak

macamana caranya nk mendidik anak dengan cara yg betul? itu menjadi persoalan kt minda aku skang...cth mcm smlm masa aku suap si qari makan, bule dia tolak makanan tu smp hbs tumpah....aku pn macam nk marah dia..biar bg pengajaran skit..tp bila aku garangkn muka, dia mcm x tau plk yg aku tgh marah kt dia...so aku amik kaki dia pukul tapak kaki dia ngn tgn aku...tp bule plk dia gelak2 pastu mcm nk suh aku pukul lg...may b dia ingt aku tgh main2 ngn dia...smpi aku pn nk tergelak....sb cara tu pn x berkesan so aku buat x tau je walaupn dia mintak susu...tp aku wat donna 5 minit je...aku wat x tau jer walaupn dia nangis nk susu...tp kesian plk aku tgk..sedih btl dia bila aku x pedulikn dia...tp aku keraskan hati jgk biar dia tau aku tgh marahkan dia..aku x nk la dia jd manja n tak takut wat salah lain kali....so lps 5 minit br aku amik n peluk dia, susukn dia smpila si kecik tu tido...."mama sayang qari...tp qari jgn nakal2 sgt ye...."

0 comments:

Post a Comment