Gigi ROsak???

Adoi..mamcamana nk buat nih bila gigi anak dh rosak?
Mama sgt risau plk bila tgk gigi Qari kt bahagian atas tu mcm dh kena karies gigi..
Apa patut mama buat eh?
Mamam dh try gosok gigi dier..tp meraung2 la dibuatnyer..
Qari mmg x bg can lansung mama tgk gigi dier...
time tido pn klu mama nk try gosok gigi dier, sure dier terjaga dan terus mengamuk..
apa patut mama buat eh....rasanyer kena jmpa dr gigi dh ni...
berus gigi dh smpi 2,3 btg beli, ubat gigi pn cam tu gak..
bila suh gosok gigi, dia isap2 berus gigi tu..klu letak ubt gigi, lg la..siap mkn2 lg ubat gigi tu...
xde jln lain la nih..kena gak bawak jmpa dentist...takut lak gigi yg lain merebak kang lg la payah...
Next week mama amik cuti la nk bawak Qari jmpa dentist...

5 comments:

mmg kena bw jumpa dentist.. buang tunggul gigi yg kena karies tu..pastu nnt terus tumbuh gigi kekal

 

bwk g jumpa doc mama..cmne leh kne karies gigi 2..hadoi~

 

iela: tp gigi depan ye kena..adoi rongak la plk nnti..hehehe

sachi: tu la..x tau la caner bule kena..next week mamaqari cuti nk bwk qari jmpa dentist

 

Aqeef breastfeed sepenuhnya..gigi tak rosak walau tak berus gigi..sbb susu badan ada kesan antikuman. Asyraf nyer gigi kena jaga, sbb dia dah minum susu biasa. takde dah perlindungan gigi dia. huhu..masa dia breastfeed dulu, mudah aja jaga

 

actually qari pn fully bf..tp mungkin bila dia dh start makan benda2 lain tu yg merosakkan gigi kot...

 

Post a Comment